International articles
Freitas, A. M., Inácio, A. R. & Saavedra, L. (in press). Motherhood in prison: reconciling the irreconcilable. The Prison Journal. Impact Factor:0.977
Saavedra, L. Araújo, A. M., Taveira M. C. & Vieira, C. C. (2014): Dilemmas of girls and women in engineering: a study in Portugal, Educational Review, 66(3), 330-344. DOI:10.1080/00131911.2013.780006. Impact Factor 0.660
Luísa Saavedra, Alexandra M. Araújo, Maria do Céu Taveira & Cristina C. Vieira (2013): Dilemmas of girls and women in engineering: a study in Portugal, Educational Review, DOI:10.1080/00131911.2013.780006.
Saavedra, L., Araújo, A. M, Oliveira, J. M., Stephens, C. (2014). Looking through the glass walls: women engineers in Portugal. Women's Studies International Forum, 45, 27-33. Impact factor 0.584
Rosa, C. C., Peña, M. T., Saavedra, L., Providência, C. (2013). Will new gender policies stop the decrease of women physicists in Portugal? AIP Conference Proceedings, 1517, 140-141.
Saavedra, L. (2013). Psicologia vocacional e feminismo crítico: do passado ao futuro. Revista Brasileira de Orientação Profissional, 14(1), 7-17.
Ferreira, S., Saavedra, L., & Taveira, M. C. (2013). A tirania dos discursos tradicionais: Género e classe social nas tecnologias e humanidades. Revista Brasileira de Orientação Profissional, 14 (2), 165-175.
Oliveira, J. M., Neves, S., Saavedra, L. & Nogueira, C. (2013). Critical Feminist Psychology from the Semi-peripheral Southwest of Europe: the Intriguing Case of Portugal. Annual Review of Critical Psychology http://www.discourseunit.com/arcp10/Portugal%20801-816.pdf
Saavedra, L., Nogueira, C. & Magalhães, S. (2010). Discursos de jovens adolescentes sobre a sexualidade e o amor: implicações para a educação sexual. Educação & Sociedade, 31(110), 135-156. SJR : 0.254
Saavedra, L. (2010). Justiça social em psicologia vocacional: Que formação para os profissionais de psicologia? Psicologia & Sociedade, 22(3), 578-586.
Saavedra, L., Taveira, M. C. & Silva, A. D. (2010). A Subrepresentatividade das Mulheres em Áreas Tipicamente Masculinas: Factores Explicativos e Pistas para a Intervenção. Revista Brasileira de Orientação Profissional,11, 2,49-60.
Faria, L. C, Taveira, M. C. & Saavedra, L. (2008). Exploração e decisão de carreira numa transição escolar: diferenças individuais. Revista Brasileira de Orientação Profissional, 9(2), 17 – 30.
Nogueira, C., Saavedra, L. & Costa, C. (2008).(In)visibilidade de género na educação sexual: propostas para uma nova concepção sobre a prevenção de comportamentos sexuais de risco. Pro-Posições, 19, 2(56), 59-80.
Ruwer, M., Nogueira, C. & Saavedra, L. (2007). Feminismo(s) e psicologia em Portugal. Psico. 38, 3, 207-215.
Saavedra, L. & Nogueira, C. (2006). Memórias sobre o feminismo na psicologia: para a construção de memórias futuras. Memorandum, 11, 113-127.
Saavedra, L. & Taveira, M. C. (2007). Discursos de adolescentes sobre a vida profissional e familiar: entre o sonho e a realidade. Educação & Sociedade, 28, 101, 1375-1391.
Nogueira, C., Saavedra, L. & Neves, S. (2006). Critical (Feminist) Psychology in Portugal. Will it be possible? Annual Review of Critical Psychology, 5, Critical Psychology in a changing world: Contributions from different geo-political regions. Acessível na World Wide Web em: www.discourseunit.com/arcp/5.htm
International chapters
Saavedra, L. (2010). Psicologia feminista em Portugal: dificuldades e conquistas. In Rita Radl Philipp, (coord.). Investigaciones actuales de las investigaciones de las mujeres y del género (pp.59-77). Santiago de Compostela: Servicio de Publicaciones e Intercambio Científico.
Articles published in Portugal
Saavedra, L. (2013). Introdução: Perspectivas feministas em comportamento desviante. Ex-Aequo, 28, 9-15.
Saavedra, L., Vieira, C., M., Araújo, A., Faria, L., Silva, A., D., Loureiro, T., Taveira, M., C., Ferreira, S (2011). (A)simetrias de Género no acesso às Engenharias e Ciências no Ensino Superior Público. Ex aequo, 23, 163-177.
Saavedra, L., Loureiro, T., Silva, A. D., Faria, L., Araújo, L., Ferreira, S., Vieira, C., Taveira, M., C. (2011). Condições necessárias e suficientes para escolher ou não escolher as engenharias: os olhares de raparigas. Psicologia, Educação e Cultura, xv, 2, 287-302.
Saavedra, L. (2011). Mulheres e Conhecimento. Ex æquo, 24, 159-162.
Ferreira, S., Taveira, M. C., & Saavedra L. (2009). Trabalho e família: esferas necessariamente divergentes ou potencialmente convergentes? Psicologia, Educação e Cultura, XIII(1), 105-120.
Silva, A. D., Ferreira, S. I., Taveira, M. C. & Saavedra, L. (2007). Abordagens ao desenvolvimento da carreira das mulheres. Psicologia e Educação, 6 (2), 15-28.